Selasa, 4 Januari 2011

Geli geleman.........


Mengkarung, bengkarung atau cengkarung ialah nama sejenis binatang seperti cicak tetapi lebih besar dan biasanya berwarna hijau, perang atau kelabu serta bersisik badannya dalam famili Scincidae, dalam order Squamata. Terdapat lebih 1,200 jenis spesies mengkarung.
eeeeeeeeeeeeee.......geli kan...kenapa aku terpikir nak update n3 sebegini????
ha korang nak tau sudah 2 sabtu berturut-turut aku diajak main ba ba cak oleh makhluk tuhan ni....sejak aku ni terajin menanam pokok2 bunga sebulan yg lepas...(tapi semua pokok2 bunga tu letaknya di belakang sbbnya porch rumah sewa ni kan besar giler, dah letak kete2 kami ngam2 badan untuk keluar ke pagar)jadinye...letak le segala pokok tu kat belakang...lps2 sidai baju belai2 le pokok2....lepas tu masuk wat le segala kerja masak memasak kemas mengemas...time sapu2 kat bahagian dapur..aku nampak kelibat benda lalu..panjang2 ade ekor...emm aku ni kalau nmpak objek sedemikian rupe...dh tak tenteram dah seram sejuk bagai...aku ape lagi dgn lantangnye jerit panggil encik suhaimi...."yah, cube le tgk2 ape yg masuk umah ni."dah dengar aku jerit kalah tarzan...die bedesup le cari2 entiti bukti tu...dgn berbekalkan penyapu sebatang cari le...sebab keluasan dapur tu mmg tak bape besar jadinya sekejap je la jumpe entiti tu...dah le badan petak2 kulit coklat perang2 berkilat2 berkaki 4 berekor...ishhhhhh tak suke la...hubby halau keluar dan berdialog "mama ni dgn mengkarung pun kecoh setaman,biarlah die nak tumpang masuk umah jap..kan ke mengkarung ni tolong Nabi mase baginda sembunyi dalam gua"...emmm dah halau kan siap die remind aku sejarah Nabi...sambil aku pikir2kan bukan ke labah2 yang tolong Nabi...sebab aku ni tak penah dengar bab mengkarung...kalau cicak ye lah jahat busuk hati suruh org kafir tu cek 2nd time dlm gua tu..sib bek labah2 tutup ngn sarang die pintu gua sbbnye klu ade sawang kan tmpat tu sgt lama tdk dikunjungi oleh sape2....em aku nak kene refer semula ngan ustaz or ustazah ni...sbb nape leh tak pasti akan hal ini kan...tu le kisahnya mengkarung masuk umah...aku ni klu bab binatang cam cicak ke tikus sgt2 lah tdk tenteram kalu nmpak wlu bayang2 nya sahaja....akan terbawak la ke dalam mimpi...teringat mase sekolah2 dulu...mak abang aku sibuk dok kejar "cik menti" aku berdesup nek atas meja...punye lah geli kan...bukan time sekolah jerk mase lpas pantang baru2 jugak naik kerja aku boleh naik atas kabinet TV sambil dokong iman sbbnya umah ade tersesat tikus...mmg aku fobia lah bab binatang2 berkenaan..kalau igt2 balik kelako ade...kalau dah geli menguasai diri ape pun boleh jadi..emmm teruk kan...ish2 dari kisah mengkarung dh terbabit ksh "cik menti" pulak nih..kepada sesiapa antara korang yang sama dengan aku...aku pun turut bersimpati dan amatlah memahami perasaan kalian...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan